BB

Az már nem újdonság a számunka, hogy a Budapest Bank fejlesztői csapata mindent megtesz annak érdekében, hogy rendszerük mindig az élen járjon. Erre nagyszerű példa, hogy hazánkban az elsők között állítottak ki saját ATM-eket, vagy hogy ők találták ki a kártyás tranzakciót követő SMS-es értesítéseket. Most pedig egy újabb reformmal rukkoltak elő.

A Budapest Banktól eddig sem állt távol az innováció

Régóta ismert tény, hogy a Budapest Bank nem tűri meg a falai között az elavult technikákat. Így van ez már a kezdetektől fogva, ezt pedig már tapasztalhattuk is 1993-ban, amikor ugyanis önálló bankkártya üzletággal hozakodtak elő, hovatovább hazákban az elsők között voltak, akik saját ATM bankjegy-automata hálózattal rendelkeztek.

1995-ben már piacra dobták a Befektetési Kártyát is, ami egy teljesen egyedülálló terméknek számított akkoriban, egy igazi innovációnak. A kilencvenes években ez jelentette a magas kamatozású befektetések csúcsát, az ügyfelek pedig igencsak meg voltak elégedve ezzel a speciális termékkel.

1998-ban aztán egy olyan reformmal álltak elő, amely még számos külföldi bankot is megmozgatott. Bevezették ugyanis azt a szolgáltatást, miszerint minden egyes bankkártyás tranzakció után a bank SMS-ben értesítést küld a kártya tulajdonosának a vásárlásról. Ez már nem csak Magyarországon számított nívós innovációnak, hiszen ezen szolgáltatás olyannyira megelőzte a korát, hogy a hazai bankárok meghívást kaptak az Amerikai Egyesült Államokba, hogy ott beszámolhassanak a reform pontos működéséről és hasznosságáról, hogy aztán példát vehessenek róla az amerikai bankárok is, s imitálhassák azt.

Idén elindult a legújabb fejlesztés – a mobilfizetési rendszer

Egy olyan korban élünk, amikor nehezen boldogulhat az, aki nem rendelkezik okos kütyükkel. A mobiltelefont ma már nem csak telefonos beszélgetések lebonyolítására és SMS üzenetek küldésére használjuk, sőt, már-már a készülékre feltöltött zene is elavultnak számít, hiszen ott van nekünk a Spotify. Az okostelefon már több, mint egy kommunikációs csatorna, ez lett a mi asszisztensünk, a mi jobb kezünk. A mobilunk figyelmeztet a fontos időpontokra; ezen keresztül foglalunk repülőjegyet és szállást; vele olvassuk a híreket; intézzük a számlázást; rajta van a bérletünk, egyszóval egy kisebb Apokalipszis éri önnön világunkat, ha a telefonunk nélkülünk utazik tovább a metrón. Evidens és kiszámítható volt az okostelefonok funkcióinak következő lépése – a mobilfizetés.

Nem szabad emellett arról sem megfeledkeznünk, hogy bevezetésre került a PSD2 irányelv is, aminek értelmében a bankok törvény által kötelezve kötelesek beengedni a fintech szolgáltatókat, és mondani sem kell, ezzel fokozódik majd a verseny, valamint növekedik az ügyfélélmény is.

Mi is az a mobilfizetési rendszer?

A legtöbben örültünk annak, hogy megjelent a paypass. Így nem kell már idegenek kezébe adnunk a kártyánkat, és nem fenyegethet az a veszély sem, hogy egy vásárlás során nem jut eszünkbe a PIN kódunk (persze csak abban az esetben, ha ötezer forint alatt marad a végösszeg). De képzeljük csak el, hogy mennyivel dinamikusabb lenne a fizetés, ha még a bankkártyánkat sem kellene elővennünk a kasszánál! A telefonunk majdhogynem mindig a kezünkben van, nem kell hosszas percekig kotorásznunk a táskánkban, míg előkapjuk a kártyát, egyszerűen csak fogjuk a mobilunkat, és fizetünk azzal.

Nos, a Budapest Bank Mobilfizetés pontosan ezt teszi lehetővé. Ennek rendszere végtelenül egyszerű, mindösszesen annyi a dolgunk, hogy az érintéses fizetésre alkalmas terminálokhoz hozzáérintjük a mobilunkat, és már meg is történt a tranzakció. Fontos, hogy ez a fizetési mód csak akkor működhet, ha androidos telefonunk NFC képes, azonban a mobilszolgáltatóktól teljes mértékben független, és egyaránt használható itthon is, valamint külföldön is.

Jön a teljesen új bankkártya menedzsment rendszer

Tudni kell azt, hogy 2015-ben állami kézbe került a hitelintézet, így tehát az informatikai rendszert is függetleníteni kellett az előző tulajdonostól, ami újabb reformokat követelt meg. A Budapest Bank ennek okán új bankkártya menedzsment rendszert választhatott, és nem is választott akármilyet, tudniillik a kártyarendszerek legmagasabb és leghavasabb csúcsát – az elektronikus fizetések menedzselésére specializálódott SIA csoportot, amely garantáltan a legmodernebb technológiát biztosítja majd a banknak, s ezáltal az ügyfeleknek is.

Sőt, ne gondoljuk azt, hogy ennek kiépülése hosszú időt ölelne fel! Ez az állítás ugyanis olyannyira nem igaz, hogy az új rendszerre való átállás már a következő hónapban esedékes, azaz 2018. október végén.

Az innovációk itt nem érnek véget

A Budapest Bankot nem úgy ismerjük, hogy egy sikeres innováció után kényelmesen hátradől a székében. 2019. július elején ugyanis máris jön a következő újítás, mégpedig az azonnali átutalási rendszer, amiről nem mellesleg nem árt tudni, hogy a bankkártyák vetélytársai is lehetnek majd.